Eclipse instalovaný v Opeře Comique v Paříži

Eclipse od Innovasonu byl tím pultem, který přitáhl Arribasa a jeho tým nejvíce. Hlavním požadavkem byl opravdu multifunkční pult, který by byl schopen zvládnout více věcí naráz.

Eclipse instalovaný v Opeře Comique v Paříži

Vloženo 23. 07. 2010

Opera Comique v Paříži byla postavena za vlády Ludvíka XIV a je jednou z nejstarších divadelních a muzikálních institucí ve Francii. Budova i společnost má bouřlivou historii včetně dvojího vyhoření. Třetí přestavba byla provedena v roce 1898, divadlo (známé také jako Salle Favart) je nyní zařazeno jako památkově chráněná budova. Ačkoliv se jedná o památkově chráněnou budovu, audio vybavení je zcela moderní, což je podtrženo i posledním nákupem digitálního pultu Eclipse od Innovasonu.

Sebastien Arribas, šéf AV v Opeře Comique vysvětloval, že již přišel čas se posunout od jejich starého analogového pultu, který byl limitovaný v počtu výstupů a flexibilitě. “Sice stále zní dobře, ale my jsme měli scénu, která vyžadovala více, než nám stávající pult mohl nabídnout, takže byl čas se posunout dále a digitální pult byl jasnou volbou.”

Po prozkoumání několika různých možností, Eclipse od Innovasonu byl tím pultem, který přitáhl Arribasa a jeho tým nejvíce. “Jednou z věcí bylo i doporučení z Rádia France. S Rádiem France hodně spolupracujeme a velice si vážíme jeho technického týmu, takže jejich doporučení pro nás bylo důležité,” prohlásil Arribas. “Poté jsme začali zkoumat detaily a zjišťovali jsme, co nám pult může nabídnout co se týče vzhledu a funkčnosti a byli jsme velice nadšeni. Funkce M.A.R.S. recording u nás vzbuzovala zvláštní zájem. Také to, že je to francouzský pult - i když jde o zanedbatelnou skutečnost, nicméně pro nás francouzkou společnost důležitou skutečnost.”

M.A.R.S., zabudovaný 64-stopý nahrávací systém byl důležitým rysem pro Arribase a jeho tým. “Je to pro nás obrovská výhoda,” potvrdil. “Opravdu to využíváme v plné kapacitě pro nahrávání show buď jen pro archivaci nebo pro potřeby vysílání. Je to také velice užitečné pro zvukové zkoušky – jakmile si jednou zvyknete na funkci nahrávání, už si nedokážete ani představit, jak jste to mohli dělat předtím.”

Arribas vysvětloval, že hlavním požadavkem byl opravdu multifunkční pult, který by byl schopen zvládnout více věcí naráz. “Potřebovali jsme flexibilní pult s mnoha výstupy, protože potřebujeme posílat audio do mnoha různých míst. Například pro naši současnou produkci zajišťujeme FoH a monitory, posíláme hlavní mix také do šatny a zárověň děláme separátní mix pro media, který je použitý v hlavních zprávách v 8. Máme další separátní smyčku pro titulkovač pro neslyšící, dále jsou tam také efektové návraty, talkback atd,” poznamenal. “Jelikož každá produkce je jiná, je pro nás velmi důležité, že můžeme pult nakonfigurovat podle potřeby. Používal jsem již hodně pultů , ale žádný nebyl tak flexibilní a zcela konfigurovatelný jako Eclipse. Je to skvělé pro hostující zvukaře, jelikož jim to můžeme nastavit přesně tak, jak si oni přejí bez jakýchkoliv potíží. Také se mi líbí, že můžeme přehazovat moduly mezi Diocorem a pultem v závislosti na našich I/O požadavcích.”

Arribas také zmínil EtherSound síť jako jeden z důležitých faktorů při výběru Eclipsu. “Z našeho pohledu EtherSound je nejlepší protokol pro to, čeho potřebujeme dosáhnout, takže pult musí být EtherSound-kompatibilní. Většina toho, co děláme je přes síť, takže skutečnost, že pult je opravdu plug’n’play z pohledu EtherSound sítě byla opravdu velkou výhodou.”

Eclipse je celkově vynikající pult,” řekl na závěr Arribas. “Je plný pro nás nesmírně užitečných věcí jako je M.A.R.S. a jeho ES networking schopnosti, dále onboard efekty, 96 faderů atd. Předzesilovače jsou vynikající, takže je to také excelentně znějící produkt – a vše vám přijde v balíku vážícím jen 40kg. V divadle, jako je to naše, kde se pult docela často přemísťuje, je to velice důležitý faktor. Celkově jsme velmi spokojeni s naší volbou a podpora, kterou máme od Innovasonu je příkladná.”