Rozhovor s Thomasem Langem

Hudebník, autor písní, technik, producent, publicista, zakladatel nahrávací společnosti, lektor – rozmanitost umělecké dráhy Thomase Langa je hodně široká.

Rozhovor s Thomasem Langem

Vloženo 03. 05. 2016

Za svoji kariéru hrál s takovými umělci, jako jsou Paul Gilbert, Robert Fripp, Glenn Hughes, Tina Turner, Robbie Wiliams, Kelly Clarkson, Sugababes, Bonnie Tyler, the Vienna Art Orchestra a spoustu dalších. Byl hlavní hvězdou několika mezinárodních festivalů bicích nástrojů a jako sólový umělec procestoval několikrát celý svět. V tomto neustále se měnícím odvětví Thomas udával směr hudebním kanálům s nadšením sobě vlastním, které ho posunulo z malého rakouského městečka až po současný domov v LA.

Jako bubeník se už narodil, hudební svět kolem sebe začal prozkoumávat ve velmi raném věku 4 let. „V Rakousku, kde jsem vyrůstal, nebyla žádná hudební stanice v TV“ říká Thomas. „ Pamatuji si pouze na jednu show, která se nazývala Spotlight – půlhodinka anglické a americké hudby v neděli večer. A tenkrát jsem spatřil jednoho bubeníka (později jsem zjistil, že se jedná o Joe English z kapely Sea Level), připadalo mi, jako by tomu všemu velel, už jenom tím, že seděl za bicí soupravou - byl jsem jako očarovaný.“ O několik dní později, mladý Thomas Lang uviděl hrát kapelu na pouti v malé rakouské vesničce, kde žil. „Šel jsem rovnou ke kapele, přímo na pódium, namířil jsem si to k sestavě bubnů, zatímco kapela hrála…pokračoval jsem k basovému bubnu přední části soupravy…a bylo to. Ta síla, ten hluk, všechen ten lesk chromu a kovu, doslova jsem cítil tlak vzduchu v kopáku. Pamatuji si, že to byl ten okamžik, který mě dostal!“

Thomas strávil několik dalších let tím, že se učil od těch nejlepších učitelů. Jeho prvním učitelem byl předseda Vídeňské filharmonie, který dal Thomasovi jednu z nejdůležitějších lekcí – jak trénovat. „ První čtyři týdny, když jsem se jako pětiletý od něj učil, mi ukazoval, jaká jsou pravidla tréninku, na co zaměřit svoji pozornost a na co se soustředit“, vzpomíná Thomas na své první lekce. „Od té chvíle jsem cvičil s extrémním soustředěním, stanovili jsme si metody, cíle, které chci dosáhnout, pracoval jsem s obrovským nasazením v zájmu zlepšit se. A to mě obrovsky ovlivnilo i v mém životě.“

Začal studovat hudbu ve Vídeňské konzervatoři a Hudební akademii ve Vídni. Studia na konzervatoři ukončil dokonce ještě před tím, než získal diplom, čímž se stal jedním z nejmladších absolventů akademie. Po promoci se odstěhoval do Londýna a vyrazil na světové turné s rakouským umělcem Falco, jehož nejznámějšími světovými hity jsou např. „Rock Me Amadeus“ a „Der Komissar“. V Londýně také spolupracoval s mnoha producenty a dalšími známými britskými umělci a kapelami, což způsobilo, že byl stále velmi zaneprázdněný, jak prací na turné, tak i neustálými schůzkami s umělci.

V roce 2005 se Thomas Lang přestěhoval se svojí rodinou do Los Angeles, kde začal budovat svoji kariéru jako producent, hudební aranžér a textař (včetně uvedení jeho značky, MUSO Entertainment), dále působil i v nahrávacím průmyslu a jako lektor online výuky. „Psaní textů a produkování mi otevřelo mnohé dveře a to nejen pokud jde o porozumění a komunikaci. Psaní textů a produkce se staly silnou částí mé kariéry.“ Na otázku jak zvládá všechny svoje povolání, Thomas pokrčí rameny a říká, že nikdy žádné povolání nešidil. „Nikdy jsem nebyl jen spoluhráč nebo jen bubeník, mám rád rozmanitost, která je mi přirozená. Naučil jsem se všechno sám organizovat a tím, že děláte tuto práci delší dobu, naučíte se to všechno zvládnout. “

S náročným pracovním programem a nahráváním, Thomas spoléhá na mikrofony Audix. „Pro mne jsou mikrofony jednou z nejdůležitějších součástí mého vybavení“, říká Thomas. „Velmi jsem si oblíbil mikrofony Audix – jsou podle mého názoru absolutně nejlepší. Z předchozích let znám i mikrofony od jiných společností, ale jednoduše se mi líbí, jak mikrofony Audix pracují, jak zní, jak jsou stoprocentně spolehlivé a specificky navržené pro bubny a perkuse, ještě nikdy mne nezklamaly. Mám rád jejich zvukovou charakteristiku, která odpovídá přesně mým představám. Potřebuji mikrofon, který perfektně zastoupí akustický zvuk, abych měl spoustu možností k mixování a proto jsou Audix mikrofony pro mne tou nejlepší volbou.“

Thomas se velmi spoléhá především na jeden typ Audix mikrofonu – a to konkrétně na D6. „D6 je jednoznačně mým nejoblíbenějším mikrofonem. Mám nainstalovány mikrofony nejen ve studiu připevněné na stojanech, ale mám také Randy May mix. systém se všemi Audix mikrofony umístěnými uvnitř poliček, což je velmi neobvyklé. Většina bubeníků, které znám, používají buď mikrofony D2 nebo D4, ale já používám D6 na všechny bubny. Jediné co musím u D6 udělat, je zapojit je, spustit je a pak už se nemusím starat o nastavení EQ nebo komprese – vždy mají skvělou úroveň, dostanu neuvěřitelný signál a přesně takovou frekvenci jakou potřebuji. Takže tohle je přesně mikrofon podle mých představ.“

Jeho rada dalším generacím hudebníků, producentů a lektorů? Být jedinečný. „V dnešní době najdete spoustu informací na YouTube a na internetu, jsou lehce dosažitelné, ale zároveň zní všechny téměř podobně. Má rada je zkoušet a vyvíjet vlastní nápady, být kreativní a zkusit vnést svou vlastní osobnost a svůj přístup do hraní. Buďte rozmanití – zapojte se do čehokoliv od video nahrávek, editování až po mastering a mixování nahrávek. Plaťte za hudbu, která se vám líbí, podporujte umělce, které máte rádi a uděláte správnou věc.“

zobrazit mikrofony Audix