Urban Peace 3, který se konal 5 let po Urban Peace 2, představil výkvět francouzského rapu na největší a nejprestižnější městské scéně. Mezi vystupujícími tak nemohla chybět jména jako: Stromae, Orelsan, Chris Brown, Youssoupha and La Fouine a ve zvukařském stanu se střídali ti nejlepší zvukaři Francie.
Celý zvukový design navrhl Thierry Tranchant ze společnosti Melpomen a k ruce mu byl Vladimir Coulibre. Dohromady tu bylo celkem 78 setů systému NEXO STM. Každý STM set sestává z 1x M46 main, 1x B112 bass a 1x S118 sub, což jsou hlavní komponenty tohoto unikátního modulárního line array systému. "STM to uhrálo skvěle", říká Coulibre. "Hned jak byl hotový rigging, byl patrný komfort jak v dynamice, tak v prostoru zvuku. A nejvíc se mi na tom líbí, že je to skutečně plug-and-play."
Systémová specifikace:Main PA 15x M46 a 15x B112 na straněSide outfills 9x M46 a 15x B112 na straněFirst delay 9x M46 a 15x B112 na straně (60m od pódia)Second delay 6x M46 a 15x B112 na straně (90m od pódia)
Inženýři z Melpomen navrhli novou konfiguraci pro S118, která poskytla větší efektivitu na masivním Stade de France. Skupiny po 9x S118 subbasech byly na zemi před scénou, tak, aby v každé skupině bylo 6 boxů čelem a 3 otočené dozadu. Tato ‘hybridní’ kardioidní konfigurace dává na výstupu stejný výsledek jako všesměrový modul. “Nový kardioidní vzor nám dal 16dB pokles hlasitosti za scénou,” říká ředitel společnosti Melpomen - Thierry Tranchant.
“Je to ta největší STM show ve Francii, jaká dosud byla. Každý byl nadšený z toho, tak systém hraje, protože to pro ně znamenalo míň práce. Vyladění šlo hladce. Měli jsme SPL limity na 105dBA s 15-ti minutovým LEQ, ale výšky zůstaly výškami a delay byl optimální.“
Systémoví technici Cedric Bernard a Alexandre Borel byli nadšeni klidem na FOH. Všechny změny probíhaly velmi rychle a s minimem úsilí. “Ačkoli je to největší STM show, jakou jsme kdy dělali, stačil jen den a půl na to, aby se vše postavilo, udělaly se EQ, nastavily fáze atd. Všechno šlo snadno a všichni jsou spokojeni s výsledkem,“ říká Cedric Bernard. “Všem zvukařům se snadno míchalo a všichni si chválili plné hloubky a jasnost výšek.”
Alexandre Borel pokračuje: “Takovýhle druh hudby většinou vyžaduje hodně basů, ale protože celý systém je skvěle versatilní, nemuseli jsme nic extra popotahovat a bylo to skoro to stejné jako na pop/rock show. Z pohledu zvukařů je dobré, když všechna nastavení na pultu jdou rychle: například pro hlavní hvězdu večera, skupinu IAM, se pouze dal na vokálový kanál Hi-pass filtr a všechno ostatní zůstalo rovné. To hodně vypovídá o vlastnostech STM.“
Monitoring na scéně obstarávaly NEXO odposlechy. Většina účinkujících používala 16ks 45°N-12 doplněných o PS15-R2. 4 z 45°N-12 byly dány do páru a ostatních 12 bylo rozprostřeno po scéně. Celkem bylo použito 48x 45N12 a 22x PS15R2.
Stuart Kerrison, NEXO Concert Sound manager, shrnul celý úspěšný večer s vlajkovou lodí Nexo těmito slovy: “Celý systém zněl fantasticky přirozeně a všichni technici odvedli skvělou práci. Pokrytí na stadionu bylo ještě lepší než jsem si myslel. Když jsem přišel na zvukovou zkoušku ze zadu stadionu, basy byly prostě smrtící a říkal jsem si, že museli použít dost delay, ale samozřejmě tam žádný delay nebyl, to bylo prostě ohromující!“